Ελληνική λογοτεχνία

'Η ζωή είναι πολύ σύντομη για τα καλά βιβλία, πρέπει να διαβάζουμε μόνο εξαιρετικά βιβλία''. Τίμπορ Φίσερ (Under the frog)

Thursday, April 20, 2006

 

Ξεφ(τ)υλλίζοντας....part 29

Πολλοί τακτικοί επισκέπτες του blog με e-mail τους μου εξέφρασαν την απορία τους για την προ τριημέρου ’’απολογία’’ μου περί λάθους ή λαθών. Δεν ήταν τυχαία...Εχω πει ότι δεν δημοσιοποιώ την ηλεκτρονική επικοινωνία μου αλλά επιβάλλεται να κάνω μια εξαίρεση. Πριν από 4-5 μέρες πήρα mail από ένα τακτικό συνομιλητή μου (σε ηλεκτρονική πάντοτε μορφή) που μου έλεγε: ’’Εκανες λάθος με όσα έγραψες για την Ελένη Γκίκα του ΕΘΝΟΥΣ και την στεναχώρησες αφάνταστα’’...
Δεν θα έδινα σημασία αν δεν ακολουθούσε ένα ακόμη mail από διαφορετικό άτομο: ’’Ξέρω ότι δεν έκανες λάθος με σκοπιμότητα. Είσαι έξω από το χώρο αλλά την Καλή Κυρία, όπως τη φωνάζουν την αδίκησες. Δεν είναι έτσι όπως τα γράφεις. Είναι ακέραιο άτομο, σοβαρή, σπάνια γράφει κακή κουβέντα για συγγραφείς και κυρίως υποστηρίζει τους νέους συγγραφείς. Εχει και στήλη κάθε Κυριακή που τη λέει ΝΕΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ για να προβάλλει τη δουλειά τους κάτι που δεν κάνει κανείς άλλος από τους έγκυρους και ονομαστούς κριτικούς’’...
Επειδή, μου αρέσει να μαθαίνω, ρώτησα και πραγματικά τα πράγματα είναι έτσι όπως μου τα γράφουν οι φίλοι του blog. Ο ένας, ο πρώτος είναι υπεύθυνος ξένης λογοτεχνίας σε ένα από τους γνωστούς εκδοτικούς οίκους και ο άλλος συγγραφέας με πέντε βιβλία στο ενεργητικό του. Απέσυρα τα επίμαχα post αλλά επειδή αυτό από μόνο του δεν αρκεί (ήδη τα είχαν διαβάσει αρκετοί) και επειδή δεν κουβαλάω ούτε τα κόμπλεξ των δημοσιογράφων, ούτε την υπεροψία αυτών που κινούνται επαγγελματικά στο χώρο της λογοτεχνίας της ζητάω και δημόσια συγνώμη επειδή την ενέπλεξα με τις διαπλοκές του χώρου. Αν και η ίδια ούτε τη διεκδίκησε (τη συγνώμη μου), ούτε την απαίτησε... Ισως αν συνέβαιναν αυτά να ήμουν λιγότερο διαλακτικός.
Ερευνώντας έμαθα ότι είναι πραγματικά αφοσιωμένη στη λογοτεχνία και μάλιστα κάνει εκπληκτική δουλειά στο Κορωπί όπου έχει δημιουργήσει ένα καταπληκτικό όμιλο βιβλίου. Μάζεψα τις σχετικές πληροφορίες και θα γράψω για αυτές τις πρωτοβουλίες μετά το Πάσχα.
- Στον ίδιο χώρο που φιλοξενείται τα τελευταία χρόνια, στη σκιά της Ακρόπολης, στον πεζόδρομο του Διονυσίου Αρεοπαγίτου, από 12 έως 28 Μαϊου θα γίνει η φετινή 29η Γιορτή Βιβλίου. Φέτος, η έκθεση θα είναι αφιερωμένη στην Αίγυπτο, παρουσίαση βιβλίων και συγγραφέων από τη χώρα και θα γίνει ειδική αναφορά στην ’’αιγυπτιώτικη λογοτεχνία’’, κλασικοί εκπρόσωποι της οποίας είναι ο Καβάφης και ο Τσίρκας. Πέραν τούτου όμως δεν προβλέπεται κάποια πρωτοτυπία από τον Σύλλογο Εκδοτών βιβλίου Αθήνας, κάτι που θα μπορέσει να φέρει περισσότερο (και κυρίως) νέο κόσμο στην έκθεση.
- Μερικές ’’κακίες’’ που θέλω να γράψω τις φυλάω για μετά το Πάσχα. Οχι για λόγους θρησκευτικούς αλλά γιατί πραγματικά έχω απορροφηθεί τις τελευταίες μέρες στο διάβασμα του εκπληκτικού ’’Φάδερ ημών’’ του Μανώλη Βουράκη. Ωρες- ώρες μάλιστα σκέφτομαι τι σόι διαστροφή είναι να διαβάζεις το συγκεκριμένο βιβλίο Μεγάλη Εβδομάδα, το οποίο θα το σχολιάσω μετά τις γιορτές. Μέχρι τότε εύχομαι σε όσους...ανέχονται και αντέχουν αυτό το blog αλλά και σε όσους το...συμπαθούν Καλό Πάσχα σε όλους! Και το Πάσχα εκτός από οβελίες, κοκορέτσια και ’’ξύδια’’ μπορεί να περάσει εξίσου ευχάριστα και με ένα καλό βιβλίο.
Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?